About the
project
WORK PROCESS
EXPECTED RESULTS
The issue of pollution, ecology and protecting the
environment has been one of the most important aspects of life discussed on
national and international levels. It has also been one of the major areas of
concern of the UE countries in recent years. We believe that in order to help
preserve our planet we should take action as early as possible. Schools and
educators have a great impact not only on students but also on students'
families and local communities. We assume that by early education focused on fostering
pro-eco attitudes we can shape ecologically-aware adults in the future.
As the issue of environment protection is not only an
issue of separate countries but the whole world we believe that it should be
tackled in cooperation with others. Thanks to the participation in the project
our schools will have an opportunity to share and learn from each other about
what we already do in terms of preserving our environment.
Etwinning platform will be used while working on KA
229.
Σχετικά με το έργο
Το
ζήτημα της ρύπανσης, της οικολογίας και της προστασίας του περιβάλλοντος ήταν
ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα της ζωής που συζητήθηκαν σε εθνικό και
διεθνές επίπεδο. Είναι επίσης ένας από τους κύριους τομείς που απασχολούν τις
χώρες της ΕΕ τα τελευταία χρόνια. Πιστεύουμε ότι για να συμβάλουμε στη
διατήρηση του πλανήτη μας πρέπει να αναλάβουμε δράση το συντομότερο δυνατόν. Τα
σχολεία και οι εκπαιδευτικοί έχουν μεγάλη επίδραση όχι μόνο στους μαθητές αλλά
και στις οικογένειες των μαθητών και στις τοπικές κοινότητες. Υποθέτουμε ότι με
την έγκαιρη εκπαίδευση που επικεντρώνεται στην ενθάρρυνση των φιλο-οικολογικών
στάσεων μπορούμε να διαμορφώσουμε μελλοντικά τους οικολογικούς ενήλικες.
Δεδομένου
ότι το ζήτημα της προστασίας του περιβάλλοντος δεν είναι μόνο θέμα ξεχωριστών
χωρών αλλά ολόκληρου του κόσμου,
πιστεύουμε ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί σε συνεργασία με άλλους. Χάρη
στη συμμετοχή στο πρόγραμμα, τα σχολεία μας θα έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν
και να μάθουν ο ένας από τον άλλο σχετικά με το τι εμείς ήδη από πλευράς
διατήρησης του περιβάλλοντος μας.
Η
πλατφόρμα Etwinning θα χρησιμοποιηθεί κατά την εργασία στο KA 229
AIMS
1. Ecology
- fostering ecological awarness
- creating right attitudes in the issue of environmental protection
- ability of critical thinking and decision taking
- knowledge of pollution counteraction
- increse of knowledge in scientific subject areas
2. Language
- increased motivation towards language learning (English)
- the ability to use English in everyday situations
- establishing links between students from partner schools
3. Information and communication technologies
- increase in ICT competencies (students and teachers) - all active participants
- spicing up the process of learning and teaching through the use of ICT
4. Intercultural dialogue and good exchange practices
- getting information about school systems
- comparing the ways of school management, curriculum, methodologies
- implementing good practices of partner schools
- learning about history, geography
- fostering ecological awarness
- creating right attitudes in the issue of environmental protection
- ability of critical thinking and decision taking
- knowledge of pollution counteraction
- increse of knowledge in scientific subject areas
2. Language
- increased motivation towards language learning (English)
- the ability to use English in everyday situations
- establishing links between students from partner schools
3. Information and communication technologies
- increase in ICT competencies (students and teachers) - all active participants
- spicing up the process of learning and teaching through the use of ICT
4. Intercultural dialogue and good exchange practices
- getting information about school systems
- comparing the ways of school management, curriculum, methodologies
- implementing good practices of partner schools
- learning about history, geography
ΣΤΟΧΟΙ
1.
Οικολογία
- Προώθηση
της οικολογικής ευαισθησίας
-
δημιουργία σωστής στάσης στο θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος
-
ικανότητα κριτικής σκέψης και λήψης αποφάσεων
-
γνώση της εξουδετέρωσης της ρύπανσης
-
αύξηση της γνώσης σε επιστημονικούς τομείς
2.
Γλώσσα
- αυξημένα
κίνητρα για εκμάθηση γλωσσών (Αγγλικά)
- την
ικανότητα χρήσης αγγλικών σε καθημερινές καταστάσεις
-
δημιουργία δεσμών μεταξύ μαθητών από σχολεία εταίρους
3.
Τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνιών
-
αύξηση των ικανοτήτων ΤΠΕ (μαθητές και εκπαιδευτικοί) - όλοι οι συμμετέχοντες
-
διευκόλυνση της διαδικασίας μάθησης και διδασκαλίας μέσω της χρήσης των ΤΠΕ
4.
Διαπολιτισμικός διάλογος και καλές πρακτικές ανταλλαγών
-
λήψη πληροφοριών σχετικά με τα σχολικά συστήματα
-
σύγκριση των τρόπων διαχείρισης σχολείων, προγραμμάτων σπουδών, μεθοδολογιών
-
εφαρμογή καλών πρακτικών σχολείων εταίρων
-
μάθηση για την ιστορία, τη γεωγραφία των χωρών εταίρων
WORK PROCESS
Each school will be responsible for planning,
implementing, monitoring and evaluating the tasks intheir own schools. They
will be aware of the project time schedule and executive plan, knowing its
tasks, roles and responsibilities. Partners will sign an agreement with the
applicant as to be fully
linked to the project and bind by a contract to perform the planned activities at best and in line with the Erasmus Plus KA2 strategic partnership implementation rules. Partner institutions will cooperate with the coordinating school. Coordinators will supervise the project in their own school and they will
be responsible for carrying out relevant tasks and activities, they will inform each other about the activities which are being carried out, sending results (pictures, links and other materials that can be uploaded into the common website, etc).
linked to the project and bind by a contract to perform the planned activities at best and in line with the Erasmus Plus KA2 strategic partnership implementation rules. Partner institutions will cooperate with the coordinating school. Coordinators will supervise the project in their own school and they will
be responsible for carrying out relevant tasks and activities, they will inform each other about the activities which are being carried out, sending results (pictures, links and other materials that can be uploaded into the common website, etc).
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Κάθε σχολείο θα
είναι υπεύθυνο για το σχεδιασμό, την εφαρμογή, την παρακολούθηση και την
αξιολόγηση των καθηκόντων στα σχολεία. Θα εφαρμόζουν το χρονοδιάγραμμα του
σχεδίου και το εκτελεστικό σχέδιο, γνωρίζοντας τα καθήκοντά του, τους ρόλους και
τις ευθύνες του. Οι εταίροι θα υπογράψουν συμφωνία με τον αιτούντα ώστε να
συνδέονται πλήρως με το έργο και να δεσμεύονται με τησύμβαση για την εκτέλεση
των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων στην καλύτερη περίπτωση και σύμφωνα με
τους κανόνες εφαρμογής του στρατηγικού προγράμματος εταιρικής σχέσης Erasmus
Plus KA2. Τα σχολεία-εταίροι θα συνεργαστούν με το συντονιστικό σχολείο. Οι
συντονιστές θα επιβλέπουν το έργο στο δικό τους σχολείο και για να το κάνουν
(φωτογραφίες, συνδέσμους και άλλα υλικά που μπορούν να μεταφορτωθούν στον κοινό
ιστότοπο κ.λπ.), θα πρέπει να ενημερώνονται αμοιβαία για τις δραστηριότητες που
εκτελούνται στα άλλα σχολεία και να αποστέλλουν τα αποτελέσματα.
EXPECTED RESULTS
We will disseminate both tangible results(
practical tools, booklets, CD, DVD, curriculum changes,reports on the students'
research, good practice guides, leaflets and brochures) and intangible
results(our new knowledge and experience, our new skills and ecological
awareness, as well as students and teacher better skills on language and ICT
use.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Θα διαδώσουμε
τόσο τα απτά αποτελέσματα (πρακτικά εργαλεία, φυλλάδια, CD, DVD, αλλαγές στο
πρόγραμμα σπουδών, εκθέσεις για την έρευνα των μαθητών, οδηγούς ορθής
πρακτικής, φυλλάδια και αφίσες) και άυλα αποτελέσματα (νέες γνώσεις και
εμπειρία, , καθώς και οι μαθητές και οι
δάσκαλοι θα έχουν καλύτερες δεξιότητες σχετικά με τη γλώσσα και τη χρήση των
ΤΠΕ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου